28 Mart, 2024, Perşembe

2014 yılında ilk defa keşfedilen kuyruklu yıldız Dünya’ya doğru geliyor

Haber Giriş: 18 Nisan, 2022, Pazartesi 11:24
Takip Et
2014 yılında ilk defa keşfedilen kuyruklu yıldız Dünya’ya doğru geliyor

NASA’nın Hubble Uzay Teleskobu yardımıyla da oldukça ilginç bir kuyruklu yıldız keşfedildi. Bu kuyrukluyıldızı diğerlerinden ayıransa şimdiye kadar keşfedilmiş en büyük kuyruklu yıldız olması oldu.

2031 YILINDA DÜNYA'YA EN YAKIN MESAFEDE OLACAK

Webtekno'nun haberine göre, ilk olarak 2014 yılında görüntülenen Comet Bernardinelli-Bernstein (C/2014 UN271) adı verilen kuyruklu yıldız, ilk görüntülendiği zaman Güneş’ten 3 milyar milden fazla uzaktaydı. 8 Ocak’ta Hubble Teleskobu’ndan alınan görüntülerle kuyruklu yıldızın çekirdek boyutunun hesaplanmasına olanak sağlandı.

Taipa’daki Makao Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nden Man-To Hu ve ekibi, teleskoptan elde ettikleri görüntülerle bilgisayar üzerinden modellemesini yaptılar. Uzaklığı ve teleskop görüntüsü olması hesaba katılarak incelenen modelleme, kuyruklu yıldızın şimdiye kadar hiç görülmemiş boyutlarda bir çekirdeğe sahip olduğunu gösterdi. İncelemeler sonucunda kuyruklu yıldızın yaklaşık 128 km boyutunda bir çekirdeğe ve yaklaşık 500 trilyon tonluk ağırlığa sahip olduğu ortaya çıktı. Bununla birlikte bu devasa kuyruklu yıldızın, 22.000 mil hızla seyahat ettiği ve Dünya’ya yaklaştığı gözlemlendi. Araştırmacıların yaptığı hesaplamalara göre, 2031 yılında Dünya’ya en yakın mesafede olacak. Bu da Güneş’ten yaklaşık 1 milyar mil uzakta olacağı anlamına geliyor. Şu anda ise Güneş’ten yaklaşık 2 milyar mil uzaklıkta bulunuyor.

Sadece iç çekirdeğinin boyutuyla bile şimdiye kadar keşfedilmiş en büyük kuyruklu yıldızla hemen hemen aynı boyda olan Comet Bernardinelli-Bernstein kuyruklu yıldızı, çekirdeğini çevreleyen koma ve ışık süzmesi hesaba katıldığında çok daha devasa bir boyuta geliyor. Araştırmacılar, bu yeni keşfin Oort Bulutu'ndan gelen kuyruklu yıldızlarla ilgili detaylar verebileceğini umut ediyor.

HABERE YORUM YAZIN

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.